• تهران، ضلع شرقی پل سید خندان، جنب بیمارستان رسالت، ساختمان 24، واحد 4
  • ۰۲۱۲۲۸۹۰۶۵۳ - ۰۲۱۲۲۸۹۹۱۷۸

دندانپزشکی بیماران قلبی، تعویض دریچه، فیبریلاسیون دهلیزی AF، ترمبوز ورید عمقی DVT، آنفارکتوس میوکارد MI, سکته مغری CVA و TIA، و مصرف کنندگان داروهای وارفارین، آسپرین، پلاویکس، بدون قطع داروی ضدانعقاد و یا تغییر دوز و بدون بستری

دندانپزشکی بیماران قلبی، تعویض دریچه، فیبریلاسیون دهلیزی AF، ترمبوز ورید عمقی DVT، آنفارکتوس میوکارد MI, سکته مغری CVA و TIA، و مصرف کنندگان داروهای وارفارین، آسپرین، پلاویکس، بدون قطع داروی ضدانعقاد و یا تغییر دوز و بدون بستری
تماس بگیرید

دندانپزشکی در خواب (سدیشن)

دندانپزشکی در خواب (سدیشن)

برای برخی افراد، تجربه رفتن به دندانپزشکی می‌تواند باعث اضطراب و ترس شدید شود. در این موارد، دندانپزشکی در خواب (سدیشن) به عنوان یک راه حل موثر برای مدیریت اضطراب و ترس در هنگام درمان دندان مطرح می‌شود. این روش‌خاص از دندانپزشکی به افراد اجازه می‌دهند تا با آرامش و راحتی لازم، به درمان‌های دندانی خود بپردازند. سدیشن که به معنای همان آرام بخش یا خواب آرام است با استفاده از داروها، برای کنترل اضطراب و ترس بیماران در هنگام درمان دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع مختلف دندانپزشکی در خواب (سدیشن دندانپزشکی)

آرام‌بخشی استنشاقی

در این نوع سدیشن، از مخلوطی از اکسیژن و نیتروز اکسید، برای ایجاد حالت آرامش و آسایش برای بیماران استفاده می گردد.

آرام بخش خوراکی

در این روش، داروهای خوراکی برای کاهش اضطراب بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سدیشن تزریقی

این نوع سدیشن از طریق رگ به بیمار تزریق می‌شود و حالت آرامش و آسایش بیشتری را فراهم می‌کند.

سدیشن عمیق (بیهوشی عمومی)

در موارد پیچیده‌تر، این نوع سدیشن برای کنترل کامل درد و اضطراب استفاده می‌شود.

چه کسانی از سدیشن دندانپزشکی بهره می برند؟

سدیشن  یک روش موثر برای مدیریت اضطراب و ترس افراد در هنگام درمان دندان است. افراد مختلف می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند. این افراد شامل موارد زیر می‌شود:

  1. افرادی که از اضطراب شدید نسبت به درمان دندان رنج می‌برند: برخی افراد به دلیل تجربه‌های ناخوشایند یا ترس از درد، اضطراب شدیدی در مورد مراجعه به دندانپزشک دارند. سدیشن دندانپزشکی به این افراد کمک می‌کند تا در حین درمان دندان‌های خود آرامش و راحتی بیشتری را تجربه کنند.
  2. افرادی که دارای رفلکس استفراغی شدید هستند: برخی از افراد دارای رفلکس استفراغی شدیدی هستند که می‌تواند در هنگام درمان دندان مشکلاتی را ایجاد کند. استفاده از سدیشن باعث کاهش این مشکلات و راحتی بیشتر در طول درمان می‌شود.
  3. افرادی که نیاز به درمان‌های دندانی پیچیده دارند: در برخی موارد، درمان‌های دندانی ممکن است پیچیده و زمان‌بر باشد. آرام بخش به این افراد کمک می‌کند تا در طول فرایند درمان، آرامش و راحتی بیشتری داشته باشند.

با دندان پزشکی در خواب این افراد می‌توانند با اطمینان بیشتری به دندانپزشک مراجعه کرده و درمان‌های دندانی خود را به آسانی و بدون استرس تجربه کنند.

سدیشن دندانپزشکی چگونه عمل می کند؟

در این روش، داروها باعث می شوند که افراد در هنگام درمان آرام باشند. این روش به گونه‌ای طراحی شده است که بیماران از تمامی احساسات ناخوشایند یا درد در زمان درمان محافظت شوند. فرایند سدیشن به صورت زیر انجام می‌شود:

  1. تزریق یا دادن دارو: در ابتدا، پزشک یک داروی مخصوص را به بیمار می‌دهد. این داروها می‌توانند از طریق تزریق، خوراکی یا تنفسی باشند، با توجه به درمان، ترجیح و وضعیت بیمار.
  2. کنترل حالت بیمار: پس از استفاده از دارو، بیمار آرام می‌شود. این داروها به مغز اجازه می‌دهند تا به حالت آرامش و آسایش درآید و حس درد و اضطراب را کاهش دهد.
  3. نظارت در طول فرایند درمان: در طول درمان دندان، پزشک و پرسنل مربوطه به طور مداوم وضعیت بیمار را نظارت می‌کنند. این نظارت شامل کنترل فشار خون، ضربان قلب و سطح اکسیژن در خون می‌شود تا از سلامت بیمار اطمینان حاصل شود.
  4. پایان فرایند سدیشن: پس از پایان فرایند درمان دندان، اثرات داروها به تدریج از بدن بیمار خارج می‌شوند و بیمار به آرامش خود باز می‌گردد.

دندانپزشکی در خواب این امکان را فراهم می‌کند که افراد با راحتی و آسایش بیشتری به درمان مشکلات دندان خود بپردازند و تجربه دندانپزشکی بدون ترس و استرس را تجربه کنند

نکات مهم در استفاده از دندانپزشکی در خواب (سدیشن)

  • قبل از استفاده از سدیشن دندانپزشکی، بیمار باید از مواردی مانند ترکیبات دارویی و تاریخچه پزشکی خود به پزشک خود اطلاع دهد.
  • استفاده از سدیشن در برخی موارد ممکن است با خطراتی همراه باشد که بیمار باید در جریان آن ها باشد تا هر گونه مشکل جدی از پیش برطرف شود.

سخن آخر …

قبل از انتخاب سدیشن مناسب، مشاوره با دندانپزشک خود و اطلاع از گزینه‌های موجود بسیار مهم است. علی الخصوص اگر بیماری قلبی دارید یا سابقه سکته قلبی دارید، حتما به دندانپزشک مخصوص بیماران قلبی مراجعه کنید تا در رابطه با سدیشن مناسب برای شما بهترین تصمیم اتخاذ گردد. استفاده درست نوع سدیشنی که برای درمان شما مناسب است، از اهمیت بالایی برخوردار است و ممکن است نیاز به مشاوره دقیق با پزشک داشته باشد.

پیام بگذارید