• تهران، ضلع شرقی پل سید خندان، جنب بیمارستان رسالت، ساختمان 24، واحد 4
  • ۰۲۱۲۲۸۹۰۶۵۳ - ۰۲۱۲۲۸۹۹۱۷۸

دندانپزشکی بیماران قلبی، تعویض دریچه، فیبریلاسیون دهلیزی AF، ترمبوز ورید عمقی DVT، آنفارکتوس میوکارد MI, سکته مغری CVA و TIA، و مصرف کنندگان داروهای وارفارین، آسپرین، پلاویکس، بدون قطع داروی ضدانعقاد و یا تغییر دوز و بدون بستری

دندانپزشکی بیماران قلبی، تعویض دریچه، فیبریلاسیون دهلیزی AF، ترمبوز ورید عمقی DVT، آنفارکتوس میوکارد MI, سکته مغری CVA و TIA، و مصرف کنندگان داروهای وارفارین، آسپرین، پلاویکس، بدون قطع داروی ضدانعقاد و یا تغییر دوز و بدون بستری
تماس بگیرید

عفونت دندان عصب کشی شده بعد از چند سال

عفونت دندان عصب کشی شده بعد از چند سال

عصب کشی، یکی از روش‌های معمول درمان عفونت دندان است. اما گاهی اوقات، عفونت می‌تواند پس از چند سال از انجام عمل روت کانال ظاهر شود، که این موضوع برای بسیاری از افراد مشکل ساز است. در ادامه در رابطه با عفونت دندان عصب کشی شده بعد از چند سال توضیح می دهیم.

علت عفونت دندان عصب کشی شده بعد از چند سال

علت‌های عفونت دندانی پس از چند سال از انجام عمل عصب کشی می‌تواند به دلایل مختلفی مربوط شود. یکی از اصلی‌ترین علل می‌تواند تغییرات ساختاری در دندان باشد. این تغییرات ممکن است باعث تشکیل شکاف‌ بر روی مواد پرکننده در دندان شود که در نهایت باعث نفوذ آسان‌تر باکتری‌ها و ایجاد عفونت شود. علاوه بر این، ناکامی در روت کانال یا جاگذاری نامناسب این ریشه‌ها نیز می‌تواند باعث نشان دادن علائم عفونتی پس از مدتی شود. عوامل جانبی مانند نادرستی در حفظ بهداشت دهان و استفاده نادرست از ابزارهای بهداشتی می‌تواند نیز عاملی برای عفونت‌های دندانی پس از گذشت چند سال از عمل عصب کشی باشد.

علائم عفونت دندانی بعد از چند سال عصب کشی

علائم عفونت دندان پس از چند سال از عمل عصب کشی ممکن است شامل درد شدید و حساسیت نسبت به گرما و سرما باشد. افزایش تورم در دهان و صورت نیز از علائم رایج عفونت دندانی است. تغییر در رنگ دندان یا خروج مایع از دهان نیز نشانه‌های دیگری از عفونت دندانی پس از گذشت زمان از عمل عصب کشی می‌باشند. این علائم نشان دهنده نیاز فوری به مراجعه به دندانپزشک می‌باشند تا عفونت به مرحله خطرناک‌تری گسترش نیابد.

روش‌های پیشگیری از عفونت دندانی بعد از چند سال روت کانال

برای پیشگیری از عفونت دندانی پس از چند سال از عمل روت کانال، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. حفظ بهداشت دهان و دندان‌ها با مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندان.

۲. انجام بازرسی‌های منظم و دوره‌ای توسط دندانپزشک.

۳. رعایت دستورات پس از درمان دندانی اعم از استفاده از داروها و محدودیت‌های غذایی تا مدت تعیین شده توسط پزشک.

راه‌های درمان عفونت دندان بعد از چند سال درمان ریشه

درمان عفونت دندانی پس از چند سال از عمل عصب کشی ممکن است شامل روش‌های زیر باشد:

۱. استفاده از داروهای ضد عفونی و ضد التهاب برای کاهش عفونت و درد.

۲. ریشه‌کن کردن مجدد دندان به صورت جراحی در موارد لزوم.

۳. عمل جراحی برای تعمیر و بازسازی ساختار دندان در صورت آسیب جدی به دندان.

پیشگیری از تکرار عفونت

برای پیشگیری از تکرار عفونت دندانی پس از چند سال از عصب کشی دندان، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

۱. رعایت بهداشت دهانی با مسواک زدن منظم و استفاده از نخ دندانی. ۲. انجام بازرسی‌های دوره‌ای و منظم توسط دندانپزشک. ۳. آگاهی از نشانه‌های زودهنگام عفونت و مراجعه به پزشک در صورت بروز هر گونه علائم مشکوک.

پیام بگذارید